Geras SEO tekstas – laisvai skaitomas tekstas

Geras SEO tekstas – laisvai skaitomas tekstas

Prieš keletą dienų atsiverčiau vienos įmonės puslapį ir pamačiau tekstą, kuris buvo ilgas, mintys išbarstytos, bet užtai kas antrame sakinyje pakartotas pagrindinis raktažodis. Juk dar mokykloje per lietuvių kalbos pamokas buvo kartojama, kad negalima to paties žodžio naudoti kiekviename sakinyje, nes tai labai kenkia teksto stilistikai. Jei ši situacija pažįstama ir jums, jau suprantate, kad SEO tekstai dažniau rašomi robotams, o ne žmonėms, kas yra klaidinga manyti. Neskaitomas tekstas, kuris parengtas pagal šabloną, vartojami peroptimizuoti bereikšmiai sakiniai, šokinėjančios mintys - taip rašyti negalima.

Kaip parašyti tekstą, kad jis būtų lengvai skaitomas ir naudingas SEO?

Paskutiniai Google reikalavimai – rašyti tekstą vartotojui, nes informacija aprašyme turi būti aktuali ir unikali skaitytojui. Prieš ruošiant tokius tekstus reikia įsisąmoninti keletą dalykų:

1. Geras ir kokybiškas tekstas reikalauja apimties, tačiau svarbu atsižvelgti į vietą, kurioje jis bus publikuojamas. Juk el. parduotuvėje po kremu nepublikuosite 500 žodžių ilgumo teksto?

2. Raktažodžių skaičius didesniame tekste turi būti vartojamas nedažniau kaip vieną kartą 100 žodžių.

3. Atkreipkite dėmesį į SEO atributus – Title, URL ir <H1>, kur vartoti raktinius žodžius būtina.

4. Rekomenduojama raktinius žodžius vartoti antraščių pavadinimuose ir teksto pradžioje – tokiu atveju paieškos robotai supras, apie ką tekstas.

 

Prieš rašydami tekstą susirašykite kelių punktų planą. Išskirkite pagrindinius aspektus, kuriems nagrinėti ir paaiškinti skirkite po 2-3 sakinius. Stenkitės nuo vieno prie kito punktų pereiti palaipsniui.

Plano pavyzdys (raktinis žodis – „oro kondicienieriai“):

I dalis: Pardavimas.

- Firma prekiauja oro kondicionieriais – kilmės šalis, modeliai, gamintojai.
- Kokiai rinkai yra skirti oro kondicionieriai – aptarnauja verslą ar privačius klientus.
- Kuo oro kondicionieriai išsiskiria iš kitų, kuo gali pasigirti pati įmonė?
- Kiek kondicionieriai kainuoja, kur galimą jų įsigyti, kas teikia konsultacijas dėl įsigijimo.

Pirmoji skirta pardavimui svarbios informacijos pateikimui, taip pat ir tiems lankytojams, kurie į puslapį užsuko ne skaityti, o tik pasitikslinti modelio ar konkrečios kainos, nes sprendimas pirkti jau yra beveik padarytas. Ši dalis taip pat skirta ir aprašytą sritį išmanantiems žmonėms, kuriems nebereikia tikslinti informacijos.

II dalis. Enciklopedinė informacija.

- Kas yra tie oro kondicionieriai?
- Kam jie yra reikalingi, kokiose situacijose jie naudingi? Kokia situacija Lietuvoje?
- Kaip kondicionieriai yra diegiami, montuojami? Kas tai gali daryti? Kokių sąlygų reikia namuose?
- Kas juos gamina? Trumpa istorija, kilmė, vystymas.

Antroji dalis yra skirta žingeidžiai auditorijai, kuri nori sužinoti apie prekę ar paslaugą iš esmės, suvokti, kaip viskas veikia ir kam tai gali būti reikalinga.

III dalis. Internetinė konsultacija.

- Keli patarimai perkantiems oro kondicionierius (3 arba 5).
-Dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai (3-5).
-„Realių“ klientų istorijos – kaip susitvarkė su namuose buvusiomis problemomis nusipirkę kondicionierių.
- Toks planas yra labai paprastas, pritaikomas beveik visoms sritims, todėl nuosekliai rašydami galite lengvai parašyti 500 žodžių ir ilgesnį tekstą.

Trečioji dalis yra itin naudinga, nes joje yra pateikiama nemokama konsultacija apie prekę ar paslaugą, panagrinėjamos tam tikros problemos, kurios pasitaiko klientams. Kartais net neigiama informacija yra paaiškinama taip, kad būtų išsklaidytas mitas arba sušvelnintas neigiamas įspūdis. Tokią informaciją pateikia draugas draugui, kuris klausia, ar „apsimoka man ką nors pirkti ar pasinaudoti?“.

 

Rezultatas– įvairi auditorija gali skaityti išsamų SEO tekstą bei noriai juo dalintis kituose informacijos sklaidos kanaluose. Atrodo paprasta? Deja, šis darbas reikalauja daug praktikos ir kūrybiškumo, todėl patikėkite jį profesionalams.