Tarptautinių tinklapių SEO

Tarptautinių tinklapių SEO

Nemažai tinklapio savininkų susiduria su problema: neturime daug pinigų investicijoms, kad kurti unikalų turinį kiekvienai tinklapio versijai, tačiau norim pateikti šiek tiek skirtingą tinklapio versiją kiekvienos šalies lankytojams. Dar daugiau keblumų kyla kai turimas tinklapio turinys turi būti optimizuotas skirtingiems tos pačios kalbos regionams. Tarkim angliškas versijas JAV, Kanados, Didžiosios Britanijos ir Airijos vartotojams.

Po pusės metų gandų, spėliojimų ir pusiau oficialių pranešimų, Google galų gale paviešino oficialų pranešimą oficialų pranešimą, kaip reikia tvarkyti SEO skirtingoms kalnų versijoms ir išvengti besidubliuojančio turinio problemų.

HTML žymės hreflang palaikymas paieškos sistemose

Google pristatė ir dirbant kartu su rusišku paieškos varikliu Yandex integravo html žymės hreflang palaikymą. Būtent ši žymė gelbsti nustatant, kad tam tikra jūsų tinklapio dalis (kategorija, subdomenas ir pan.) yra skirta tam tikro regiono lankytojams. „langID“ vietoje nurodoma kalba ir regionas, į kurį norite koncentruoti turinį. Jei turite bendrą tinklapio versiją, kurią norėtumėte palikti „visiems“ t.y. bet kokiai kalbai ar regionui ”langID“ vietoje įrašykite hreflang=”x-default”. Ši turinio versija bus pateikiama tada, kai kitos nebus tinkamos vartotojui.

Kaip tai veikia?

Yra keli būdai, kaip nurodyti šį atributą paieškos varikliams - HTML žymė tinklapio kode arba atskiras tinklapio žemėlapis (sitemap).

HTML žymė:

Tinklapio html kode <head> dalyje pažymėkite:

<link rel=”alternate” href=”http://pavyzdys.com/en-gb” hreflang=”en-gb” />
<link rel=”alternate” href=”http:// pavyzdys.com/en-us” hreflang=”en-us” />
<link rel=”alternate” href=”http:// pavyzdys.com/en-au” hreflang=”en-au” />
<link rel=”alternate” href=”http:// pavyzdys.com/” hreflang=”x-default” />

Taip pažymima, kad turite Didžiajai Britanijai, Amerikai ir Australijai skirtas versijas, o pagrindinę .com versiją kitiems vartotojams. Taip pat žymimi ir subdomenų teritorijų skirtumai.

Tinklapio žemėlapis (sitemap):

Sukuriama tinklapio sitemap.xml laikmena, kurioje nurodoma paieškos varikliams koks adresas kokiai kalbai priklauso. Šis metodas sudėtingesnis, tačiau yra patikimesnis ir lengviau administruojamas vėlesniame etape. Šioje laikmenoje reikia laikytis griežtų html „gramatikos“ taisyklių, kad paieškos varikliai jį gerai suprastų.

<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9? xmlns:xhtml=”http://www.w3.org/1999/xhtml”>
<url>
<loc>http://www.pavyzdys.com/</loc>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=” x-default ” href=”http://www.pavyzdys.com/”/>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en-gb” href=”http://www.pavyzdys.co.uk/”/>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en-au” href=”http://www.pavyzdys.com.au/”/>
</url>
<url>
<loc>http://www.pavyzdys.com/kategorijos-pavadinimas/</loc>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=” x-default ” href=” http://www.pavyzdys.com/kategorijos-pavadinimas/”/>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=” en-gb ” href=” http://www.pavyzdys.co.uk/kategorijos-pavadinimas/”/>
<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=” en-au ” href=” http://www.pavyzdys.com.au/kategorijos-pavadinimas/”/>
</url>
</urlset>

Veiksmą reikėtų atlikti su kiekvienu savo tinklapio puslapiu, kurį norite diferencijuoti skirtingoms teritorijoms. Seką užbaikite </urlset> žyme.

Ar tikrai tai naudinga?

Įdiegę HTML žymę išvengsite Google turinio dubliavimo problemos, su kuria susiduria kiekvienas didesnis tinklapis. Taip pat būsite lengviau pasiekiami skirtinguose regionuose, turėsite galimybę vartotojams pateikti jiems specifiškai pritaikytą informaciją bei sutaupysite ne tik finansus, bet ir laiką.